Andrzej Wajda

Andrzej Witold Stanisław Wajda

7,5
7 840 ocen pracy reżysera
powrót do forum osoby Andrzej Wajda

Żyjący z wycieczek szkolnych na adaptacje lektur. Wajda to najbardziej przereklamowany
polski reżyser, daleko mu do Hoffmana czy Polańskiego, jego starsze produkcje nie były
beznadziejne, ale teraz ten człowiek stał się karykaturą samego siebie i mówiąc
kolokwialnie jedzie tylko na swoim wyrobionym nazwisku nazwisku.
Nie mówię już o tym, że Wajda to strasznie arogancki i pozbawiony kultury typ i te jego
ataki na AK, szkoda czasu na tego człowieka.

barnej7

Muszę powiedzieć, że mam podobne odczucia. Jakoś nigdy nie lubiłam filmów A. Wajdy, jakieś takie patetyczne, napompowane są jak dla mnie, a emocje aktorów zawsze jakieś takie przerysowane. No po prostu nie lubię:-)
I tak jak mówisz w wywiadach też nie sprawia miłego wrażenia, często podkreślając swój patriotyzm poucza innych.
Co do jego ostatnich zachowań i działalności politycznej to pozostawię to bez komentarza.

Berrta

Patetyczne? Napompowane? Przerysowane? A ile filmów Wajdy, oprócz Katynia, widziałaś?
Reżyserów ocenia się zwykle po filmach, nie po działalności politycznej etc

undula

Mi mówi, że widziałam 19 (chociaż widziałam więcej, ale niektóre nie wiem, jak ocenić, bądź widziałam bardzo dawno), a średnią ma 5,1.

Lena_Borgia

Ja widziałam 18 i wychodzi mi 5,3.

Lena_Borgia

Po ocenieniu 21 skoczyło mi do 5,5.

selene_

Wow. Do głębi poruszyło mnie tak specjalistyczne podejście do twórczości Wajdy.

marscorpio

Tu nie ma śladu specjalistycznego podejścia - to zwykłe dane, nie wiem, czym się tu poruszać.

selene_

Czy tu się poruszać? Tobą. Twoją urodą. Itp.

Powiadasz, zwykłe dane? Rozumiem. Wajda = 5,5/10. To naprawdę wiele mi mówi o jego twórczości. 5,5! No no no...

marscorpio

Ponoć poruszyło Cie do głębi specjalistyczne podejście, a teraz schodzisz na urodę. Zdecyduj się.
Jeśli średnia ocen z obejrzanych przeze mnie filmów tak wiele Ci mówi o jego twórczości, to jesteś nieźle przenikliwy gość. Brawo, posiedzisz tu jeszcze trochę i będziesz bezapelacyjnie "największym fachowcem od Wajdy" :P

selene_

Nie gniewaj się, ale Twoja uroda okazała się ZDECYDOWANIE bardziej interesująca niż Twoje specjalistyczne podejście.

I co prawda, to prawda - bezsprzecznie nadajecie się, aby udzielać korepetycji w zakresie tematu: Twórczość Andrzeja Wajdy. W nagrodę - kolejna głowa. Bordowołaciata.

marscorpio

Muszę Cię rozczarować - to nie moja uroda, ale Romy Schneider.
A od udzielania korepetycji są tu inni fachowcy, bo ja tu bywam dopiero od roku i w sumie nie wiem, po co tu ciągle wracam, bo co już miałam do powiedzenia na jego temat to już dawno powiedziałam, a nie jest na tyle fascynująca postacią, aby nadal o nim myśleć ;P

selene_

Ale Ty jesteś ładniejsza od tej... Romy-jakoś-tam? Nie odbieraj mi całej nadziei...

No tak - jak macie tak "myśleć" o Wajdzie, jak tutaj, na tym forum, to lepiej rzeczywiście już o tym zapomnieć... Wiesz, jak ktoś mnie kiedy zapyta, co myślę o jednym z najwybitniejszych polskich reżyserów, odpowiem: "5,5". To wszystko tłumaczy.

Ten portal poświęcony jest przede wszystkim filmom - i nie ma tu żadnego filmoznawcy? Paranoja późnej nowoczesności...

marscorpio

Odbiorę i to nawet doszczętnie - nie ma ładniejszej osoby od Romy Schneider.

Ty, wiesz, to nawet dobre jest. Jak ktoś mnie kiedyś zapyta o Hasa to mu odpowiem 8,1 i wszystko jasne :)

A filmoznawców jest tu całkiem sporo, ale z większością z nich satysfakcjonująca konwersacja odbywa się przez wiadomości prywatne, bo jak wygląda forum publiczne każdy widzi.

selene_

Cóż, zatem to koniec romansu. ;-)

Has na 8,1? Rodacy nie zrozumieją - w szkołach obowiązuje sześciostopniowa skala, więc z 5,5 Wajda wypada przywozicie. ;-)

No tak, forum publiczne przygnębia.

Pozdrawiam.

marscorpio

Takie życie. Ale mimo, że tak krótki, był… hmmm, żadne adekwatne określenie nie przychodzi mi do głowy ;P

Pozdrawiam również.

barnej7

Całkowicie się zgadzam. Nietrawię gościa i jego filmów.

użytkownik usunięty
DarkHunter

Wajda to reżyser - propagandzista, a nie twórca. Wajda nie zrobił ani jednego dobrego filmu.

Wajda jest kłamcą i mitomanem - to fakt, ale kilka filmów jednak mu się udało.

użytkownik usunięty
selene_

To jest rzecz gustu :)

Nagrody filmowe
2010 - TATARAK (2009) Moskwa (Festiwal Filmów Polskich "Wisła") Nagroda Specjalna za "mistrzostwo artystyczne i siłę ducha"
2010 - KATYŃ Moskwa (Festiwal Filmów Polskich "Wisła") Nagroda Specjalna za "mistrzostwo artystyczne i siłę ducha"
2009 - TATARAK (2009) Europejska Nagroda Filmowa (dawniej "Felix") Nagroda FIPRESCI
2009 - TATARAK (2009) Berlin (MFF) Nagroda im. Alfreda Bauera
2008 - KATYŃ Waszyngton (Międzynarodowy Festiwal Filmowy) Nagroda Publiczności
2008 - KATYŃ Oscar (Nagroda Amerykańskiej Akademii Sztuki Filmowej) nominacja w kategorii: najlepszy film nieanglojęzyczny
2008 - KATYŃ Orzeł, Polska Nagroda Filmowa (nominacja) w kategorii: najlepsza reżyseria
2008 - KATYŃ Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) Bursztynowe Lwy dla filmu, który odniósł w kinach największy sukces frekwencyjny w okresie: wrzesień 2007 - sierpień 2008
2008 - KATYŃ Denver (MFF) Nagroda Publiczności
2007 - ZIEMIA OBIECANA Złota Kaczka (przyznawana przez pismo "Film") "Złota Kaczka" 50-lecia w kategorii: Najlepszy film
2003 - ZEMSTA (2002) Orzeł, Polska Nagroda Filmowa (nominacja) w kategorii: najlepsza reżyseria
2003 - ZEMSTA (2002) Lubomierz (FF Komediowych) Brązowy Granat
2000 - PAN TADEUSZ Złota Taśma (przyznawana przez Koło Piśmiennictwa SFP) w kategorii: film polski za rok 1999; ex aequo z filmem "Dług" (przyznane 25.01; wręczone 20.04)
2000 - PAN TADEUSZ Orzeł, Polska Nagroda Filmowa (nominacja) w kategorii: najlepszy scenariusz; za rok 1999
2000 - PAN TADEUSZ Orzeł, Polska Nagroda Filmowa (nominacja) w kategorii: najlepsza reżyseria; za rok 1999
1997 - PANNA NIKT Troia (MFF) nagroda za reżyserię
1996 - ZIEMIA OBIECANA Złota Kaczka (przyznawana przez pismo "Film") specjalna "Złota Kaczka" dla najlepszego filmu z okazji 50-lecia pisma "Film"; przyznana w 1997
1991 - KORCZAK Nagroda Szefa Kinematografii za twórczość filmową w dziedzinie filmu fabularnego za reżyserię w dziedzinie filmu fabularnego
1990 - KORCZAK Cannes (MFF) specjalne uznanie Jury
1987 - KRONIKA WYPADKÓW MIŁOSNYCH Złota Taśma (przyznawana przez Koło Piśmiennictwa SFP) w kategorii: film polski za rok 1986
1984 - DANTON Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) nagroda dziennikarzy
1982 - DANTON Nagroda "Unifrance Film"
1982 - DANTON Nagroda "Louis Delluc"
1982 - DANTON Cezar (Nagroda Francuskiej Akademii Sztuki Filmowej) w kategorii: reżyseria
1981 - CZŁOWIEK Z ŻELAZA Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) Srebrne Grono nagroda specjalna przyznana przez społeczeństwo Łagowa oraz dyrekcję LLF
1981 - CZŁOWIEK Z ŻELAZA Gdynia (do 1986 Gdańsk) (FPFF) nagroda "Solidarności"
1981 - CZŁOWIEK Z ŻELAZA Cannes (MFF) Złota Palma
1981 - CZŁOWIEK Z ŻELAZA Cannes (MFF) nagroda Jury Ekumenicznego
1981 - DYRYGENT Belgrad (MFF "FEST") Nagroda Główna
1980 - DYRYGENT San Sebastian (MFF) nagroda OCIC (Międzynarodowa Organizacja Katolicka d/s Filmu)
1980 - DYRYGENT San Sebastian (MFF) nagroda FIPRESCI
1980 - DYRYGENT San Sebastian (MFF) nagroda Baskijskiego Towarzystwa Kulturalnego
1980 - CZŁOWIEK Z MARMURU Kartagena (MFF) nagroda specjalna jury
1980 - PANNY Z WILKA Fotel Widza (nagroda ZRF) dla filmu polskiego mającego największą frekwencję w pierwszym roku eksploatacji przyznany podczas FPFF w Gdańsku
1979 - BEZ ZNIECZULENIA Syrenka Warszawska (nagroda Klubu Krytyki Filmowej SDP) w kategorii filmu fabularnego
1979 - SMUGA CIENIA Kartagena (MTF Morskiego) Srebrna Karawela
1979 - PANNY Z WILKA Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) Nagroda Specjalna Jury
1979 - BEZ ZNIECZULENIA Cannes (MFF) nagroda Jury Ekumenicznego
1979 - CZŁOWIEK Z MARMURU Belgrad (MFF "FEST") Nagroda Główna
1978 - SMUGA CIENIA Szczecin (MPF Marynistycznych) Złota Fregata (nagroda widzów)
1978 - BEZ ZNIECZULENIA Samowar, Nagroda Entuzjastów Kina (przyznawana przez DKF w Świebodzinie)
1978 - BEZ ZNIECZULENIA Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) Grand Prix (Wielka Nagroda Jury "Złote Lwy")
1978 - CZŁOWIEK Z MARMURU Cannes (MFF) nagroda FIPRESCI
1978 - ZIEMIA OBIECANA Avellino (MFF Neorealistycznego) I Nagroda "Złote Laceno"
1977 - ZIEMIA OBIECANA Valladolid (MFF) Wielka Nagroda "Złotego Kłosa"
1977 - ZIEMIA OBIECANA Łódź (Przegląd Filmów Społeczno-Politycznych) Główna Nagroda
1977 - ZIEMIA OBIECANA Kartagena (MFF) nagroda za reżyserię
1977 - ZIEMIA OBIECANA Kartagena (MFF) I nagroda
1977 - CZŁOWIEK Z MARMURU Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) nagroda dziennikarzy
1976 - SMUGA CIENIA Gdynia (do 1986 Gdańsk) (FPFF) Nagroda Główna Jury
1976 - ZIEMIA OBIECANA Bruksela (MFF) II nagroda dziennikarzy
1975 - ZIEMIA OBIECANA Syrenka Warszawska (nagroda Klubu Krytyki Filmowej SDP) w kategorii filmu fabularnego przyznana podczas VII Lubuskiego Lata Filmowego w Łagowie
1975 - ZIEMIA OBIECANA Nagroda Ministra Kultury i Sztuki I stopnia
1975 - ZIEMIA OBIECANA Nagroda "Filmcritica" (pismo)
1975 - ZIEMIA OBIECANA Moskwa (MFF) Złoty Medal
1975 - BRZEZINA Mediolan (MFF) "Złota Pieczęć" (nagroda miasta Mediolanu) nagroda VII MFF zorganizowanym przez Filmotekę Włoską w Mediolanie
1975 - ZIEMIA OBIECANA Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) Nagroda Koordynacyjnej Rady Artystycznej Kin Studyjnych za "wybitne walory poznawcze, ideowe, artystyczne, a szczególnie za wyrażenie w skondensowanej, wysoce emocjonalnej formie najistotniejszych problemów kształtowania się kapitalizmu na ziemiach polskich, na przykładzie rozwoju przemysłowej Łodzi"
1975 - ZIEMIA OBIECANA Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) Grand Prix "Złote Grono" nazwa nagrody: Wyróżnienie I stopnia; za "wybitne walory artystyczne, za wielostronne ukazanie procesu historycznego w jego aspektach - politycznym, ekonomicznym i kulturalno-obyczajowym, i wreszcie za odważną, za wskroś nowoczesną interpretację pierwowzoru literackiego"
1975 - ZIEMIA OBIECANA Lublin (Międzynarodowe Forum Filmowe "Człowiek-Praca-Twórczość") nagroda publiczności
1975 - ZIEMIA OBIECANA Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) Grand Prix (Wielka Nagroda Jury "Złote Lwy")
1975 - ZIEMIA OBIECANA Chicago (MFF) Grand Prix "Złoty Hugo"
1974 - WESELE (1972) Złota Kamera (przyznawana przez pismo "Film") w kategorii: najlepszy film polski; za rok 1973
1974 - POKOLENIE Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) nagroda za debiut XXX-lecia
1973 - WESELE (1972) San Sebastian (MFF) Srebrna Muszla
1973 - BRZEZINA Nagroda Fińskiego Stowarzyszenia Filmowców "Filmaur" dyplom honorowy
1973 - WESELE (1972) Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) Nagroda Koordynacyjnej Rady Artystycznej Kin Studyjnych
1973 - WESELE (1972) Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) Grand Prix "Złote Grono"
1972 - KRAJOBRAZ PO BITWIE Kolombo (MFF) I nagroda
1971 - KRAJOBRAZ PO BITWIE Syrenka Warszawska (nagroda Klubu Krytyki Filmowej SDP) w kategorii filmu fabularnego przyznana podczas III Lubuskiego Lata Filmowego w Łagowie
1971 - BRZEZINA Moskwa (MFF) Złoty Medal
1971 - KRAJOBRAZ PO BITWIE Mediolan (MFF) Złoty Globus
1971 - BRZEZINA Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) nagroda za reżyserię
1971 - KRAJOBRAZ PO BITWIE Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) nagroda za reżyserię
1971 - KRAJOBRAZ PO BITWIE Łagów (Lubuskie Lato Filmowe) nagroda publiczności
1970 - KRAJOBRAZ PO BITWIE Złota Kaczka (przyznawana przez pismo "Film") w kategorii: najlepszy film polski; przyznana w 1971
1970 - PRZEKŁADANIEC Sitges (MFF Fantastycznych i Grozy) medal specjalny
1970 - BRZEZINA Mediolan (Międzynarodowe Targi Filmu Dokumentalnego i Telewizyjnego MIFED) nagroda FIPRESCI
1969 - PRZEKŁADANIEC Złoty Ekran (przyznawany przez pismo "Ekran") za rok 1968; w kategorii: film telewizyjny
1969 - WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ Syrenka Warszawska (nagroda Klubu Krytyki Filmowej SDP) w kategorii filmu fabularnego przyznane przez jury I Lubuskiego Lata Filmowego w Łagowie
1968 - PRZEKŁADANIEC Nagroda Przewodniczącego Komitetu d/s Radia i Telewizji
1967 - POPIÓŁ I DIAMENT Addis Abeba (MFF) Wyróżnienie
1965 - POPIOŁY Złota Kaczka (przyznawana przez pismo "Film") w kategorii: najlepszy film polski; przyznana w 1966
1965 - POPIÓŁ I DIAMENT Nagroda Czechosłowackiej Krytyki Filmowej
1962 - POPIÓŁ I DIAMENT Nagroda "Srebrny Laur D. O. Selznicka"
1961 - KANAŁ Rio de Janeiro (MFF) wyróżnienie Brazylijskiego Związku Krytyków Filmowych
1961 - POPIÓŁ I DIAMENT Nagroda Zachodnioniemieckiej Krytyki Filmowej
1961 - KANAŁ Ibadan (MFF) Dyplom Uznania
1961 - POPIÓŁ I DIAMENT Ibadan (MFF) Dyplom Uznania
1961 - NIEWINNI CZARODZIEJE Edynburg (MFF) dyplom
1960 - POPIÓŁ I DIAMENT Vancouver (MFF) nagroda Kanadyjskiej Federacji Stowarzyszeń Filmowych
1959 - POPIÓŁ I DIAMENT Złota Kaczka (przyznawana przez pismo "Film") w kategorii: najlepszy film polski; za rok 1958; wręczona 26 listopada 1959
1959 - POPIÓŁ I DIAMENT Wenecja (MFF) nagroda FIPRESCI
1958 - KANAŁ Złota Kaczka (przyznawana przez pismo "Film") w kategorii: najlepszy film polski; za rok 1957; wręczona 26 listopada 1959
1957 - KANAŁ Moskwa (Światowy Festiwal Młodzieży i Studentów) Złoty Medal w kategorii filmów fabularnych młodych reżyserów
1957 - KANAŁ Cannes (MFF) Nagroda Specjalna Jury
1955 - POKOLENIE Nagroda Państwowa wyróżnienie zespołowe
Varia

lukasz78902

Oceniajcie go sobie na filmwebie jak chcecie, ale to ikona polskiego kina w Polsce i na całym świecie.
A poglądy polityczne? Cóż każdy ma prawo do swoich.

użytkownik usunięty
lukasz78902

Dużo nagród. Większość bezwartościowych.

Ale nie gadaj, za "mistrzostwo artystyczne i siłę ducha" brzmi nieźle ;D

użytkownik usunięty
Lena_Borgia

Brzmi dumnie :D

wajda to gej, żyd i komunista no i wacek a nie reżyser, co to za reżyser co jedyne co umie zrobic to nakrecic film na podstawie ksiazki??
marką światową to jest romek polański, on jest wybitnym reżyserem i nakręcił sporo klasyków, a wajda?? moze tutaj u nas na wsi jest uwazany za swiatowego rezysera, bo na pewno nie w stanach ani we francji.
mieszkałem w paryżu przez 2 lata, z ludzmi z którymi obcowałem moze ze 2 kojarzyło wajde, juz prędzej znali filmy kieslowskiego i żuławskiego
o stanach juz nie mówie, bo tam nikt nie wie kto to wajda

BlackShit

"co to za reżyser co jedyne co umie zrobic to nakrecic film na podstawie ksiazki??"

No to dnem dna musi być Has, bo 100% jego filmów to ekranizacje. Wajda zaś rzadko, ale jednak potrafił nakręcić coś nie na podstawie książki (oba "Człowieki"). Piszę to tak jeno gwoli informacji, dyskutować z tobą nie mam zamiaru, bo wiem że prowokator jesteś.

użytkownik usunięty
Sqrchybyk

Jedyny autorski film Wajdy to "Wszystko na przedaż" Cała reszta jest zerżnięta od kogoś innego.
Z resztą Wajda nawet sam nie reżyserował swoich filmów. Od tego też miał "swoich" ludzi.
I to jest wiedza powszechna.
Wiem to bezpośrednio od osób z nim współpracujących.

Tak, wiem, przykładowo "Człowiek z marmuru" został "zerżnięty" z "Obywatela Kane'a"... Ale wydaje mi się, że jakby bardzo chcieć, to każdemu reżyserowi możnaby udowodnić podobne "zżynanie". Może oprócz braci Lumiere. Identycznie możnaby zrobić w literaturze. Jak to mówiła moja polonistka: "Jedyna oryginalna literatura to Biblia, Homer i Szekspir. Cała reszta to już odgapianie". (A co do Biblii to pojawia się coraz więcej wątpliwości).

Nie słyszałem żeby ktoś nazywał kino Wajdy "autorskim"... Chociaż zależy jak się to pojęcie rozumie. Dla mnie nie oznacza to, że reżyser tworzy cały film od podstaw, w szczególności będąc także autorem oryginalnego scenariusza (w takim razie kino Hasa czy Hitchcocka też nie byłoby autorskim), ale raczej że nadaje mu pewien charakterystyczny rys, właściwy tylko sobie - i tu już dwóch panów H się zalicza. W filmach Wajdy tego rysu nie widzę (u Polańskiego zresztą też) , toteż nie uważam go za autora, ale za wybitnego twórcę - jak najbardziej.

użytkownik usunięty
Sqrchybyk

Biblia, Homer i Dante Alighieri. Szekspir już nie. :)
Co do Wajdy to moje zdanie już znasz. Dla mnie to propagandzista, a nie twórca.

Sqrchybyk

Lumiere zżynał od Edisona!!! ;)

Sqrchybyk

o hasie to ty mi pisać nie musisz, bo wiem, ze robił ekranizacje, ale za nim też nie przepadam

BlackShit

Zrobić dobrą ekranizację nie jest wcale łatwo. Ze scenariuszem jest łatwiej, bo tam wszystko już gotowe, w książce niezbędna jest selekcja.

Wajdzie to przenoszenie literatury na ekran idzie tak sobie, obok kapitalnej „Ziemi obiecanej” ma fatalne „Wesele” czy „Popioły” itd. Natomiast Has..., hmm on tu jest absolutnie poza konkursem. Nie mieliśmy nigdy i już raczej mieć nie będziemy takiego gościa. No chyba, że Mariusz Treliński odstawi operę i weźmie się znowu za filmy.

barnej7

Wajdzie zarzucasz ekranizację lektur szkolnych. Natomiast Hoffmana wychwalasz tak jakby on nigdy nie podjął się ekranizacji lektury, a wystarczy spojrzeć do jego filmografii żeby zobaczyć co tam mamy.

Bolek84

To prawda, ten to dopiero jest wyrobnik.

barnej7

Ciekawym, coś widział Polańskiego i czy widziałeś "arcydziełko" Hoffmana pod tytułem "Stara Baśń"?

Platton

A czy coś z Polańskim nie tak? (zwłaszcza, że umieszczasz tuż przed jednym z największych gniotów pol. kina; Polański, co by nie mówić, to jednak wyższa liga niż Wajda czy Hoffman).

Lena_Borgia

Najzabawniejsze jest to że, co by nie nakrecil to i tak dostanie jakąmś nagrode, a jego film pt.Wielki tydzień uważam za jawna prowokacje i ten czlowiek uważa sie za POlaka?.

pokemon227

Ej, nie, no bez przesady. Większość tych nagród to kategoria orderu koła gospodyń wiejskich, więc aż tak bardzo to nie jest doceniany. Często to też wyróżnienia dla aktorów, bo sam Wajda to jakąś porządna nagrodę dostał ostatnio za "Dantona" (a to połowa lat 80-tych).

"Wielkiego tygodnia" nie widziałam, ale zobacz sobie "Lotną". To jest dopiero prowokacja.

Lena_Borgia

Polański jest wybitny, ale np. za "Piratów", "Olivera Twista", "Autora Widmo" czy "Frantic" (choć są w miarę, pomijając pierwszy, porządne) laury mu się nie należą.

Platton

Co nie zmienia faktu, że bije na głowe Wajde.Niech ten wybitny reżyser nakręci chodz jeden film, który będzie w zagranicznym Boxoffice to pogadamy.

pokemon227

To wybitny reżyser musi być w jakimś tam ''boksofisie'' ???

GstV

Chyba by wypadało po tylu nakręconych filmach.Zwłaszcz że jest wybitnym reżyserem,zdanie większości polskich krytyków.

pokemon227

"Danton" jak sądzę był we francuskim boxoffice.

barnej7

Umyj się bo śmierdzisz!(dla tych co nie widzieli Kanału.

barnej7

Co za dyskusja! Do głębi poruszyło mnie tak specjalistyczne podejście do twórczości Wajdy. Tylko na filmwebie jest tak wysoki poziom.

Proszę, kontynuujcie.

marscorpio

też mnie ta cała polemika zaciekawiła
Proszę kontynuujcie, prosze
pozdrawiam

barnej7

Musimy wreszcie nauczyć się oddzielać człowieka od reżysera. Bez tej "umiejętności" zawsze będziemy patrzeć przez pryzmat jego wypowiedzi czy stylu bycia. A. Wajda reżyserem jest jakim jest. Wg mnie nie jest nader wybitnym reżyserem, ale też daleko mu do miernoty. I nie mówcie, że Oscara dostał za nic, bo nie uwierze.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones